top of page
תמונת הסופר/תאורלי

עוגת גבינה באסקית

עודכן: 13 באוג׳ 2022




עוגת גבינה באסקית היא עוגה עם מרקם קרמי, שחומה יש אומרים שרופה, בעלת שוליים קלויים היטב והיא נאכלת ללא תוספות כלל! עד כה לא פניתי להכין אותה, בכל זאת ה- ocd עובר במשפחתנו מדור לדור והיה לי קשה עם המראה הסדוק והלא מוקפד של הבאסקית. לקראת השבועות, ביקשתי מעוקביי הנאמנים באינסטגרם להציע לי עוגות גבינה שאין בבלוג, ולא מעט בקשות היו לבאסקית. נשאתי תפילה לאלוהי הגבינות ולמדתי היטב את העוגה. תשכחו כל מה שידעתם על עוגות גבינה. לבאסקית חוקים וכללים משלה! הסוד לעוגה קרמית היא ללא ספק אחוזי השומן הגבוהים שבגבינות השמנת, לכן בחרתי להמיר מחצית מגבינות השמנת 30% למסקרפונה, והרי היא קרמית במיוחד ועם 40% שומן. אם אתם בעניין של דיאטה, תשכחו ממנה, כי היא לא תלך עם גבינות רזות יותר. את הבאסקית אופים בחום גבוה בכל תהליך האפייה, שאגב האפייה יחסית קצרה ובתוכנית טורבו. כמות הסוכר היחסית גבוהה בעוגה מאפשרת לעוגה להתקרמל ולקבל קראסט מושלם. בעת האפייה, העוגה עולה ותופחת, אך היא תנחת. חובה לקרר את העוגה לפחות 4 שעות לפני חילוץ פריסה והגשה. את העוגה בחרתי לאפות ברינג מלבני. ניתן לאפות בתבנית עגולה, אך שימו לב, מלבנית או עגולה היא חייבת להיות מתפרקת! אופן ההכנה פשוט, ואל תסתכלו בקנקן כי הכל טפל ובטל נגד הקסם הזה, עוגה קרמית שכזאת, נמסה בפה, רכה רכה רכה לא אכלתם מעולם ובהתחייבות! אתם חייבים אותה לעצמכם לפחות פעם אחת בחיים ותודה לכם שביקשתם ובזכותכם היא פה.



עוגת גבינה באסקית

רינג 30/25

תבנית עגולה מתפרקת 24


חומרים


500 ג' גבינת שמנת 30%

500 ג' גבינת מסקרפונה 40%

300 ג' סוכר (כוס וחצי)

7 ביצים

250 מ"ל שמנת מתוקה 38%

35 ג' קורנפלור (רבע כוס)

2 ג' מלח (רבע כפית)






אופן ההכנה


בקערת המיקסר עם וו גיטרה, מניחים את הגבינות שמנת יחד עם גבינות המסקרפונה והסוכר וטורפים 2 דקות עד קבלת תערובת קרמית אחידה. מוסיפים ביצה אחר ביצה עד להטמעה מלאה ומקציפים 2 דקות.

בקערה נפרדת, יוצקים את השמנת המתוקה, מנפים מעל את הקורנפלור והמלח וטורפים היטב לקבלת נוזל חלק ללא גושים. מוסיפים את הנוזל בהדרגה תוך כדי הקצפה למסת הגבינות עד להטמעה מלאה.

מחליפים למקצף ומקציפים את התערובת במשך 2 דקות.


מרפדים את פנים הרינג או התבנית בנייר אפייה שיצא מעבר לשולי דפנות התבנית.

יוצקים את תערובת העוגה לפנים התבנית ואופים בחום תנור 200 מעלות, תוכנית טורבו למשך 30 דקות בלבד! מכבים את התנור, ומצננים את העוגה בתנור כבוי עם דלת פתוחה למחצה במשך שעה.

מצננים היטב את העוגה בטמפרטורת החדר ומקררים להתייצבות למשך 4-6 שעות לפני פריסה חילוץ והגשה.


שומרים בכלי אטום במקרר.






0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires


bottom of page